Menu Menu
Slovenská verzia Deutsch version









Spoločnosť Mitsubishi založil Yataro Iwasaki v roku 1870. Názov firmy vznikol spojením dvoch slov Mitsu a Bishi, ktoré sa dajú voľne preložiť ako „Tri diamanty“. Spoločnosť sa v prvých rokoch svojej existencie zaoberala ťažbou uhlia a zo zisku boli postupne zakladané nové dcérske spoločnosti a divízie, takže názov Mitsubishi dnes môžete nájsť v odvetviach ako je výroba vlakov, lodí a lietadiel, papieru, skla, oleja a ďalej napr. v bankovom sektore alebo poisťovníctve.

Behom druhej svetovej vojny vyrábala spoločnosť Mitsubishi bojová lietadlá pre Japonsko, vrátane známych Zer, ktoré sa podieľali na zničení Pearl Harbouru. V povojnovom období mala firma veľké problémy a dochádzalo k hromadným prepúšťaniam a reštrukturalizáciám.

K založení spoločnosti Mitsubishi Motors, zaoberajúcou sa výrobou automobilov, však došlo už v roku 1917, kedy firma predstavila vozidlo Model A. Išlo o vôbec prvé sériovo vyrábané auto na území Japonska a bola to istá kópia talianskeho Fiatu Tipo 3. Ďalším, zaujímavejším vozidlom bol sedan PX33, ktorý mal ako prvý v Japonsku stály pohon všetkých kolies a bol určený pre vojakov.

K významnejšiemu povojnovému rastu došlo až v 60. rokoch 20. storočia. Úspech firmy bol založený na masovej produkcii sedanu Mitsubishi 500, ktorý sa dobre predával a pritiahol radu nových zákazníkov. V roku 1969 bola predstavená prvá generácia modelu Galant, ktorý podporil rast spoločnosti. Výsledkom expanzie bolo v roku 1970 založenie novej spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Do prezidentského kresla bol dosadený Tomio Kubo, ktorý chcel zvýšiť export vytvorením medzinárodnej aliancie s niektorou úspešnou zahraničnou automobilkou.

Na tento projekt prikývol vtedajší americký kolos Chrysler a kúpil 15 percent akcií spoločnosti MMC. Mitsubishi Galant sa po kozmetických úpravách predával v Amerike ako Dodge Colt. MMC ďalej expandovalo i na európsky trh a úspech firmy dokladajú i výrobné čísla: v roku 1971 Mitsubishi produkovalo okolo 250 tis. vozidiel ročne a v roku 1978 to už bol takmer jeden milión.

V 80. rokoch 20. storočia sa situácia obracia a Chrysler musí kvôli svojim finančným problémom predať spoločnosti Mitsubishi kompletne celú austrálsku pobočku. Austrálska divízia Chrysleru sa premenováva na Mitsubishi Motors Australia Ltd (MMAL) a po japonskej finančnej injekcii sa následne stáva najväčším producentom automobilov v Austrálii. Na americký trh pod vlastným menom vstupuje Mitsubishi v roku 1982. Modely Tredia, Cordia a Starion predávalo v USA rovných 70 obchodných pobočiek v 22 štátoch.

V rokoch 1985-1986 bol v štáte Illinois postavený obrovský výrobný podnik Diamond-Star Motors (DSM). Na financovanie výdajov sa podieľal Chrysler rovnakým dielom ako Mitsubishi. Z tejto výrobnej linky vychádzali známe vozidlá, medzi ktoré patrí Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon a Plymouth Laser. V roku 1988 vstúpila korporácia MMC na svetovú burzu a akcie tejto spoločnosti sa stali verejne obchodovateľnými (IPO). Chrysler zvýšil svoj podiel na 20 percent.

Nesmie zostať bez povšimnutia ani významné postavenie značky v motošporte. Mitsubishi sa pokúsilo v 60. a 70. rokoch 20. storočia presadiť v okruhových pretekoch, ale medzi najvýznamnejšie úspechy patria rozhodne rally a šampionát WRC, kde už dlhšiu dobu jazdí vozidlá Lancer. Mitsubishi je tiež najúspešnejšou automobilkou v legendárnym vytrvalostným pretekoch Paríž-Dakar, kde zbiera vavríny s modelom Pajero.

Generácia 2 (1991-1999)

ilustračné foto MITSUBISHI PAJERO 2


Spolahlivosť Hodnotenie 5 z 5 Hodnotenie 5 z 5 Hodnotenie 5 z 5 Hodnotenie 5 z 5 Hodnotenie 5 z 5
Klasický model Pajero je veľmi spoľahlivý a populárny SUV Pajero Sport by na tom malo byť rovnako. Ak sa o neho budete poriadne starať, mal by vám bezchybne slúžiť roky.

Jazdné vlastnosti Hodnotenie 4 z 5 Hodnotenie 4 z 5 Hodnotenie 4 z 5 Hodnotenie 4 z 5 Hodnotenie 4 z 5
Mierne ťažkopádny v meste, prepínatelny náhon na 4 kolesá ide ľahko aj pri jazde, priamy radenie zaisťuje dobré ovládanie.

Výkon Hodnotenie 3 z 5 Hodnotenie 3 z 5 Hodnotenie 3 z 5 Hodnotenie 3 z 5 Hodnotenie 3 z 5
Masivní motor 2.5 TD nieje rychlý, ale má tah. Benzínový motor V6 je razantný, ale hlučný. Pri bežných cestovných rýchlostiach idú oba bez námahy.

Pohodlie Hodnotenie 3 z 5 Hodnotenie 3 z 5 Hodnotenie 3 z 5 Hodnotenie 3 z 5 Hodnotenie 3 z 5
Jazda je pevná a trochu nestála. Kabína je priestorná a je v nej veľa miesta vzadu, ale vnútrajšok vyzerá dosť lacno.

Bezpečnosť Hodnotenie 4 z 5 Hodnotenie 4 z 5 Hodnotenie 4 z 5 Hodnotenie 4 z 5 Hodnotenie 4 z 5
Airbagy vodiča a spolujazdca. GLS má aj ABS. Silná a pevná konštrukcia rovnako ako u akéhokoľvek veľkého auta s náhonom na štyri kolesá. Veľké rozmery auta ponúkajú určitú ochranu pri náraze.

Zabezpečenie Hodnotenie 2 z 5 Hodnotenie 2 z 5 Hodnotenie 2 z 5 Hodnotenie 2 z 5 Hodnotenie 2 z 5
Imobilizér ako štandard, ale alarm je iba voliteľným doplnkom. Najlepšie je doplniť nejaký zabezpečovací systém v súlade s normou Thatcham.




Späť na niečo o mne



Moja zbierka Návštevná kniha Emotional (2002)