Menu Menu
Slovenská verzia Deutsch version

Einzelhaft (1982)
Producent: Robert Ponger
So svojou prvou platňou odštartoval Falco hneď naplno, EINZELHAFT je podľa názoru Komisára jeho najlepšia práca. Na albume EINZELHAFT ukázal Falco niečo zo svojich schopností, svoju triedu a svoju jedinečnosť v nemecky hovoriacej popmusik. Jeho mix z rapu, rocku a popu tu priviedol Falco k dokonalosti. Einzelhaft je bezpečne jedno z najdôležitejších diel v osemdesiatych rokoch stále populárnejšie sa vyvíjajúcej novej nemeckej vlny (NDW). Textovo bol jeho mix z viedenského dialektu, viedenskej "vysokej" nemčiny a angličtiny tiež úplne nový.
Otváracia pieseň "Zuviel Hitze" ukazuje extrémne výborného Falca, lyricky je v top forme. Ešte známejšia pieseň z albumu Einzelhaft je "Der Kommissar" (vyše 6 miliónov kusov predaných!!!) prekonala potom so svojím hnacím bass-beatom všetko doposiaľ príznačné. Hoci sa ORF, a tým Ö3, zo začiatku zdráhali hrať tento song, spravili oni z neho jeho veľký hit. A ešte ďalší krát mal Falco šťastie. "Der Kommissar" bol pôvodne rakúskemu popovému spevákovi Reinholdovi Bilgerimu ponúknutý, ktorý ho ale odmietol. Reinhold, hudobný svet ti bude večne preto vďačný. Tretý song "Siebzehn Jahr", povinne nesmie chýbať na žiadnej party sedemnásť ročných zajacov. "Auf der Flucht", nasledujúca pieseň, ukazuje Falca ako politicky kritického textára a hnacia hudba Pongera robí túto pieseň pôsobivým rockovým protestujúcim songom proti štátnej ignorancii mládeže. Ako piata pieseň na Einzelhaft, jedna absolútna obľúbenkyňa Komisára, "Ganz Wien". Pieseň o drogách na viedenskej scéne sa stala hymnou viedenského nočného života, obzvlášť v tejto piesni zmieňuje, preslávený rakúsky disko klub, U4. Tento hit hral Falco ostatne už ako prestávkovú výplň u skupiny Drahdiwaberl, vedľa textu pochádza tiež hudba od neho. "Maschine brennt", pieseň s hnacou melódiou a geniálnym textom nasleduje "Ganz Wien". "Hinter uns die Sintflut", ďalšia pieseň, jediný menší slabší bod albumu, hudobne videné, opisuje s poriadnou porciou sarkazmu v Rakúsku a na celom svete obvyklých klamstiev pekných a bohatých. Avšak nasledujúca pieseň "Nie mehr Schule", hymna všetkých nemecky hovoriacich maturantov a absolventov, dokonalé odškodnenie za predošlú pieseň. Ironicky Falco zobral údajnú dôležitosť školy a jej učiteľov. To nasleduje ďalší miláčik Komisára "Helden von Heute", kde je Falco opäť zodpovedný za text a hudbu. Táto pieseň o samovláde mladej viedenskej vysokej spoločnosti, Helden von Heute, je textovo štiplavo sarkastická a hudobne geniálna.

Zhodnotenie: Pre "Einzelhaft" pridelil Komisár svoje najvyššie označenie. Toto CD alebo platňa je povinnosť pre všetkých fanúšikov Falca.

Moje hodnotenie:

01Zuviel Hitze